/Cerita

Berkongsi Dengan Jiran

2017-08-10T16:41:14+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

"Untung you Kiah. Minggu lepas kakak perhatikan tiga hari Aznam tak ada di rumah, bapa mertua you sanggup tinggalkan rumahnya untuk datang temankan you di sini. I nampak you ceria betul bila Pak Man tu ada di sini," Kak Rahmah menegur aku ketika sama-sama menyiram pokok bunga di perkarangan rumah masing-masing. Jam masa itu 6.30 [...]

Tukar Isteri

2017-08-10T15:57:45+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

Amir kelihatan serba tak kena. Duduk salah berdiri pun salah. Anak lelakinya yang berumur 7 tahun kelihatan masih leka bermain dengan permainan video di lantai ruang tamu. Hatinya berkecamuk antara marah dan sedih. Semuanya kerana rakaman CCTV tersembunyi di rumahnya yang memaparkan aksi keberahian sepasang manusia di segenap sudut rumahnya. Mata Amir memandang ke jam [...]

Jiran Baru

2017-08-10T15:44:30+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

Sedang aku asyik mengelap kerete ku di hadapan rumahku tiba-tiba sebuah lori 2 tan berhenti disebelah rumah ku. Muatan lori tersebut di penuhi barang perkakas rumah. Aku tahu tentu rumah yang sudah lama kosong itu akan berpenghuni penyewa baru agak nya. Aku lihat di belakang lori sebuah iswara areoback hijau mengekori dan berhenti di seberang [...]

Jiran yang baik

2017-08-10T15:07:03+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

Aku duduk-duduk saja di gazebo di hadapan rumahku petang itu. Tak ada kerja yang perlu aku lakukan. Fikiranku menerawang ke sana ke mari. Kadang-kadang terfikir juga perkara-perkara yang aku lakukan di belakang suamiku. Rasa bersalah menghantuiku diatas kecuranganku yang telah terjadi. Untung saja benih yang tersemai dalam rahimku tidak berbuah. ”Hello Ida, buat apa termenung [...]

Isteri Jiran

2017-08-10T14:49:51+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

Sebagai seorang bujang aku menyewa sebuah rumah di pekan T bersendirian. Rumahku dikelilingi oleh jiran-jiran yang tak berapa mesra. Masa mula-mula masuk rumah ni (kira-kira 7 bulan lalu) aku rasa macam dalam kandang lembu aje. Semuanya serba tak terurus sehingga menyebabkan aku bercadang nak pindah ke tempat lain. Tapi ada sesuatu yang telah menahan aku [...]

Jiran Bersusu

2017-08-10T14:45:07+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

Abang fikir apa tu?” Mimi tiba-tiba bertanya kepadaku. Aku tak sedar bila Mimi keluar dari biliknya.”Mana Amir? Dah tidur ke?””Dah….sekejap aja dia dah tidur. Itu yang kadang-kadang tak tahan….” keluh Mimi.”Kenapa?” tanyaku.”Ye lah… dia menyusu sikit aja… sekejap-sekejap. t*t*k Mimi masih penuh susu tapi dia dah tak mahu… Sakit rasanya bila susu bengkak….” terang Mimi.Ada [...]

Anisah Jiran ku

2017-08-10T12:33:48+00:00 August 10th, 2017|Categories: Jiran|

Kisah kecuranganku ini berlaku sekitar april 1997… Segala-galanya bermula apabila aku berpindah ke Shah Alam setelah mendapat pekerjaan baru. Aku menyewa di sebuah apartment yang di setiap tingkatnya mempunyai 4 pintu (rumah ler tu) Setelah hampir 1 minggu aku mula mengenali jiran² di tingkat aku iaitu 3 keluarga melayu termasuk aku dan 1 keluarga cina. [...]

Kejadian bersama jiran sebelah

2017-08-10T12:30:24+00:00 August 10th, 2017|Categories: Cerita, Jiran|

Kisah ini terjadi antara aku dan isteri jiran sebelah rumah. Kebetulan ketika sebulan sebelum aku berkahwin aku telah mendapat jiran baru.Hisham dan Norlin pasangan suami isteri serta 2 anak. Khabarnya mereka telah membeli rumah tersebut so bila dapat jiran baru rajin juga la saling bertegur sapa. Sikap aku yang ramah membuatkan aku rajin menyapa si [...]

Lanyak Cikgu Hayati

2017-08-10T12:22:07+00:00 August 10th, 2017|Categories: Cerita|

Hari itu cikgu hayati meneruskan pelajaran seperti biasa walaupun pantatnya masih di penuhi dengan air mani kuty dan ramu yang telah melanyaknya di dalam kereta sepanjang perjalanan ke sekolah. Cikgu Hayati tidak sempat ke tandas memandangkan dia tiba lambat di sekolah akibat di lanyak. Sebenarnya cikgu hayati masih lagi dalam pengaruh pil itu.. Pantat nya [...]

Rewang Kak Su

2017-08-09T15:40:09+00:00 August 9th, 2017|Categories: Cerita|

Peristiwa ini berlaku ketika itu aku sedang belajar di salah satu Institusi Pengajian Tinggi Awam di KL. Nama dan tempat tak payah aku bagi tau nanti susah dibuatnya. Nama akak tu pun pakai nama samaran. Pengalaman ini merupakan satu pengalaman yang manis dalam hidup aku…..walaupun sekarang akak Su mengikut suaminya ke Amerika Syarikat. Begini ceritanya, [...]